Sweden Cryptonation

Kul. Låter exotiskt. Vart i Kina bor du? Har du lärt dig mandarin eller kommunicerar på engelska?

Jag har också bott i Kina (Shanghai, Ningbo, Jinhua) i ungefär 1,5 år och pluggat. Det är några år sen nu, så har tappat mycket av språket men jag vill gärna åka tillbaka! Wo ai Zhongguo! :cn:

Min Mandarin är sådär men jag klarar mig med Engelska på jobbet. Bor i Shanghai så Engelska funkar bra.

Haha nice! Ibland kan det bli jobbigt här men Kina har otroligt mycket att erbjuda så det är värt det :slight_smile:

Spenderat en day I Shanghai. Det enda jag minns är att luftkvalitet var vidrig, typ smog i hela stan.

Kina känns så otroligt exotisk. Vad tkr du är bäst/sämst med att bo där? Hänger du med Kinesiska vänner på fritiden eller håller västerlänningarna för sig själva?

I think list could do a double or triple before BTC does, so maybe worth to put some BTC in there and put it back into BTC again once you do the double or triple.

I don’t mind Swedish, I read it. I think just Swedish is fine, as this is the Sweden discussion.

Ni hao :slight_smile: I’m thinking of Redpulse also.

Bitconnect är något jag inte pratat så mycket om med andra eftersom jag var lite skeptiskt till det i början men efter att tittat på massa video och läst om varför det ger så mycket avkastning så hoppade jag på.
Det fungerar så att du investerar pengar (låser det i x dagar beroende på investering) och får avkastning (ränta) dagligen.
Jag får i princip 1-2% dagligen. Ibland kan det gå ner till 0.7 eller 0% som kanske idag. Men genomsnitt kan man räkna med ca 0.7-0.8%.

Jag satta in 1040$ (2017-07-14) och har idag
image

Då har jag inte räknat ut en del som jag tagit ut i BCC. Jag lånade mina 1040$ i 239 dagar och borde få tillbaka mina 1040$ + 0.1% daglig ränta när 239 dagar gått ut. Allt det andra binder man 299 dagar varje gång man återinvesterar.
Så lite därför jag köper även BCC ibland. Du kan använda denna site för att räkna vad man kan tjäna på ett ungefär
http://compoundaily.com/

Ganska otrolig!

Det som gett dålig namn till Bitconnect är att man kan tjäna på referenser. Folk kopplar det till pyramid spel vilket är inte alls syftet med plattformen. Det enkla förklaringen är att de har botar som köper och säljer med våra pengar. Samtidigt skapar de sin egen coin (BCC) och tvingar folk att handla genom deras plattform (smart). Man kan även nu handla BCC på Exchange tror jag.
Jag vill inte ens skriva min referns här så folk inte tror jag vill tjäna på detta eller gör reklam för det. Jag tycker själv det är helt ok platform och har gett mig redan mer än hälften av vad jag investerat (som jag tagit ut). Priset på BCC var 49$ om jag minns rätt och idag är det på ca 130$.

Ni får gå in och läsa om det om intresserad. Man kan även ladda ner BCC på wallet och få PoS avkastning…

Säg till om ni undrar något mer.

Gällande min rig så kör jag sen en vecka tillbaka ETH mining med 7st nVidia 1070 kort. Körde inte helt optimalt i börjat men så långt ser det ut så här med vad som genererats:
image

Rigen drar ca 1000w. Ska se vad el kostnaden blir efter en månad. Gissar att 1/3 eller 1/4 går åt elen. Beror också vad priset på ETH är då. Jag kommer att behålla det jag minar eftersom jag tror på ETH och tekniken.
Fler frågor?

Stilig rigg!
Själv investerar jag i BTC och har en del i TenX, NEO, OMG och LTC
Om ni befinner er i närheten av uppsala den 14e så hålls ett BTC event på Clarion Hotel
https://goo.gl/T1ptyu

Så trevligt! Jag hade tänkt att kanske göra något liknande här i Malmö! Många som inte ens vet vad BTC är. Jag är helt fascinerad av crypto själv. Har ni planer att göra något liknande i Skåne?
Jag vill hjälpa till att sprida ordet. Till att börja med för BTC+LTC som jag ser är mest mainstream.

Smogen har faktiskt lugnat sig sen jag flytta hit. Fortfarande äckligt och jobbigt, men absolut bätrre än för fyra år sen. Det är bra att dom tar det seriöst nu iaf. Min flickvän är Kines men ärligt talat blir det oftare att man umgås med västerlänningar. Kulturskillnaderna är rätt stora.

Det bästa med att bo här är hur snabbt allting går när ett projekt väl tar fart och man undviker byråkraterna. Otroligt många karriärsmöjligheter :slight_smile:

Tusen tack för det utförliga svaret. Jag hade inte fattat vad bitconnect var, trodde bara att det var ngn form av mining pool. Låter intressant. Ska läsa på vad dom gör lite mer noggrant. Har du räknar på vad du hade tjänat om du bara hade köpt bitcoin och behållt det för samma peng?

Snygg rig! Hur lång tid räknar du med att det tar innan du får tillbaka det du investerade i grafikkorten?

Behöver man anmäla sig på förhand eller kan man bara dyka upp?

Hade en vän som gjorde en utbytestermin i Kina. Det här var rätt länge sen, tidiga 2000-talet. Kommer ihåg att han redan då berättade hur snabbt allt gick. Han var där ngr månader och under den korta tid han bodde där så hade man byggt upp en ny stadsdel utanför hans sovrumsfönster. Han var helt fascinerad över att allt gick så snabbt och helt övertygad om att Kina skulle vara framtiden. Han fick rätt.

Btw har du/ni som bor i Kina hört ngr rykten om att Kina ska förbjuda marknadsplatser för bitcoins?

av informationen på eventet så kostar det i dörren men tror inte man behöver föranmäla sig

Hej Alla!
Va trevligt med svenskar här. Är själv ganska ny i crypto världen och har investerat i BTC, LTC, NEO och NEM. Men största andelen är i BTC. Har även stoppat in en lite för stor del för min smak av min portfölj i Tezos. Mest på grund av FOMO och att jag inte förstod vad jag sysslade med :blush:.

Vi är rätt så många här! Kul :slight_smile:

Man kan även mina BCC om man vill men det är som sagt mycket mer.
När jag gick in i Bitconnect kostade 1 BTC 2700$ (minns det eftersom jag köpte även 1 BTC)
Då kostade BCC 49$. Priset på BCC har mer än 3 dubblats nästan. Men saken är när man lånar till platformen så lånar man i dollar och får tillbaka dollar. Det är inte jätte lätt att jämföra, speciellt om man inte endast återinvesterar och köper även coin lite då o då.
Hur som helst så kan man säga att min investering på 1040$ har dubblats och lite till på samma tid BTC har har gått från 2700 till dagens 4300 (nere idag). Och med compund ränta kan 1040 gå ända upp till 6-7000$ om jag räknar lågt. Kan BTC gå upp till säg 6-7000$ inom närmaste 5-6 månader?
Svårt att säga! Jag sprider riskerna lite så jag satsar på lite olika saker. Jag behåller ett BTC oavsett marknaden men satsat även på lika olika saker som Bitconnect.
Ett tips är om du ska testa satsa minst 1040 dollar så du kan börja återinvestera nästan direkt. Man kan inte återinvestera belopp under 10$. Får man tex 25$ i ränta kan man bara återinvestera 20$. Lite därför jag räknar lägre i min compound uträkning.

Vad gäller min rig, jag hade tur, köpte mina GPU 1000kr under priset, elgiganten hade rea. Så bara där tjänade jag 7000kr på 7 kort :smiley:
Allt kostade mig ca 32k. Jag räknade att det ska ta mig 160dagar att få tillbaka investeringen men det känns som det blir längre. Har för lite fakta för att säga exakt hur länge. Ge mig till 1:a okt så ska jag se exakt vad jag fått ut i ETH + räkna elen och göra en estimat. Hur som helst så tycker jag det är kul att kunna mina själv, kul känsla :smiley:
Man kan också byta till andra coin när man känner för det…

Tusen tack för all info. Berätta gärna hur det går med miningen framöver. Skulle gärna vilja pröva själv, men har inga datorkunskaper, så skulle inte fatta vad jag höll på med.