Sweden Cryptonation

Verkligen :slight_smile:
Någon som är från malmö kanske?

Nope hahah…:slight_smile:

" Stockholm I mitt hjärta…" :saxophone::musical_score::musical_note::notes::grin:

Nästan, strax utanför Helsingborg! :wave:

stockholm här också.

skellefteå jo :wink:

Trevlig trevligt.

Hur ser ert portfölj ut om man får fråga?
Själv har jag lite BTC, LTC, ETH, OMG , GNT, STEEM och mindre positioner i STATUS, Verge , Sia.
Funderar på att köpa lite Pivx kanske eller mer OMG/NEO om priset går ner.

ps. jag har jobbar i Skellefteå, trevlig stad och människor :slight_smile:

Edit: Just det, har också Bitconnect, om någon undrar så kan jag berätta mer. Inte alla som gillar det men jag har tjänat bra på det :slight_smile:

Min portfölj är tyvärr ej särskilt diversifierad för tillfället. Jag har i särklass mest i bitcoins (grundinnehavet), sen spekulerar jag med en liten del av innehavet och där tar jag mkt risk. För tillfället har jag lagt hela den delen i OMG. Jag ska på sikt diversifiera, men för tillfället så tror jag så pass mkt på OMG, så jag är beredd på att lägga allt där (dessutom gillar projektet rent filosofiskt/etiskt och vill stödja det dom försöker åstadkomma).

Jag har inte minat någonting alls. Berätta gärna om bitconnect. Vilka valutor minar du? Vad har du för utrustning? Och hur mkt kan man tjäna (minus el etc)? Jag kör en mac själv, en ganska bra macbook med separat grafikkort, men tror ändå att den är särskilt bra för mining? Vad tror du?

p.s. bor i Stockholm

men tror inte att den är särskilt bra för mining skulle det vara…

BTC, LTC, NEO, OMG
För en nybörjare som mig är det skönt att inte behöva hålla reda på massa olika coins!

I currently only have BTC and NEO, but I’m going to buy more in the upcoming 2 days.

• OMG
  • BCC
  • QTUM
  • XMR
  • LSK
  • ETC
  • ETH
  • LTC

I’m following the strategy of BTC becoming the main coin for me in the future (currently NEO is) and invest in 8 additional top 10 coins (I don’t necessarily like all of them), but I’ve seen proof that investing in the top 10 gives better returns than investing in top 20 or top 30. So I’m going to give that approach a try as I’ve only been in crypto for 4-5 weeks and I think it is better to listen to people that have done their research and crunched their numbers.

Whenever I’m putting more money in, I’ll just try to resist my urge to buy other coins (it was not easy for me to cut my 25 coin preference list to 18 and then to 10). I’ll then just buy the one that is lowest priced or I think has most potential.

Yeah I like Skellefteå, I moved here 10 years ago, not super big, but enough todo and great community.

Yes I would for sure buy OMG and NEO if I was you (Pivx also I had on my initial list, heard a bunch of people being excited about that one).

I think that is a great collection.

Smart tänkt, jag har också börjat minska på mina. Det jag har på tex STATUS, SIA, Verge, köpte jag för typ 100$ så det är lite av en gamle. Jag sätter högst 100$ på några coin jag tror kan växa när de är jätte billiga typ 0.00xx.
Mina huvud satsningar just nu ligger på

• BTC
  • ETH
  • OMG
  • LTC

Hade en del NEO också innan men sålde på 40$ (köpte på 7.5$ så ruskigt bra tillväxt, man får ha lite tur ibland hehe). Kanske köper det igen…har ersatt mina Neo med OMG nu.
Jag är Väldigt intresserad av Lisk + Monero/Dash. Vet inte om jag ska växla mer från BTC in i dessa eller behålla BTC…Lite kluven där.
En tanke är att om det blir Segwit2X så vill man ha BTC. Typ samma som hände med BCH, man får dubbla coin tänker jag.
Har ni tankar kring det?

ps. Förresten ska vi växla till engelska så att andra hänger med på vad vi säger ???

Super bra val måste jag säga!

Min filosofi är att försöka hålla en 90/10% ratio i framtiden. 90% bitcoin 10% annat. Allt eftersom depån växer så allokerar man om så att ration alltid hålls. Övertgad om att majoriteten av dessa ICOs kommer resultera i tårar, hela upplägget känns som när man lekte “hela havet stormar” på gympan. Är man sist ut när det rasar så är man körd. vill därför inte lägga en för stor post på spekulativa innehav.

Could you tell us about Bitconect? What kind of rig do you use? Etc

Svensk här som bor i Kina! Samlar just nu mest på BTC, NEO, OMG, och TENX. Börjar sakta men säkert ge mig in på några andra altcoins och tror jag kommer investera några NEOs i Red Pulse. Kul att det är så många Svenskar här!

Coolt. Vad jobbar du med i Kina?

Jobbar som spelutvecklare. Har varit här i fyra år och trivs rätt bra.