#CRYPTONATION in the NETHERLANDS 🇳🇱 Let's get together?

is er al een NL telegram groep?

ben erg benieuwd hoe oud jullie zijn. snap dat t prive is maar mocht je t willen delen, hoor ik t graag. zelf ben ik 19

Ik ben 45 :grin: Wilde paar jaar terug investeren in btc. Toen jammergenoeg niet gedaan. Tijdens vakantie ontmoette ik iemand die dat wrl had gedaan. Ai wat balen voor mij… toen k de prijs zag. Toen meteen begin aug flink in de crypto gegaan. K geloof mn in blockchain tecnologie en denk dat dit een hele goede investering is op de (midden) lange termijn. Al moet ik wel ff wennen aan de volatiliteit hahaha

Kan iemand uitleggen hoe het werkt met belastingen in NL

Bitcoin valt onder `overige bezittingen´ in het belastingstelsel.

Bitcoins en andere virtuele betaalmiddelen:
Virtuele betaalmiddelen, zoals bitcoins, staan op uw computer opgeslagen. U kunt deze alleen gebruiken als betaalmiddel op internet. U geeft van deze middelen de waarde in het economisch verkeer aan op 1 januari van het jaar van aangifte.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/vermogen_en_aanmerkelijk_belang/vermogen/wat_zijn_uw_bezittingen_en_schulden/uw_bezittingen/overige_bezittingen/

Op de computer opgeslagen. Interessant. Wat als ze dus op de exchange staan?

moet je dan ook bijv je transactie id opgeven (van bijv BTC --> Euro withdrawal), als bewijs?

Dit heldert een boel op: https://newkidsontheblockchain.nl/2017/08/aangifte-belastingdienst-voor-bitcoin-en-altcoins/

Antwoord van de Belastingdienst: Cryptovaluta vallen onder ‘overige bezittingen’. De opbrengsten verkregen uit de verkoop van cryptovaluta vallen dus in box 3.

Als je dus Bitcoin verkoopt voor Euros en daarmee winst maakt zijn dat je opbrengsten. Duidelijk.

Antwoord van de Belastingdienst: Heb je Bitcoins of altcoins in bezit? Dan vallen deze in box 3.

Hier komen we dus in een grijs gebied. Technisch gezien heeft niemand Bitcoin “in bezit”. Je hebt toegang tot een nummer dat bij een adres hoort. Als je de sleutel kwijtraakt kom je er ook nooit meer bij omdat het niet op naam staat. En aangezien Bitcoin decentraal werkt zijn er ook geen officiele instanties die de waarde kunnen bepalen.

en, een mogelijk positief iets kan zijn dat er geen tijdstip is gedefinieerd op de peildatum.

Of WhatsApp Groep idee?

45jr en ook net paar maanden bezig! Love Crypto en Blockchain!

n whatsapp of discord groep kan best handig zijn. aangezien we elkaar dan ook kunnen waarschuwen etc. zijn we er nog sneller bij.

Ik denk dat dit handiger is dan Whatsapp, als het niet handig blijkt kunnen we altijd nog overstappen naar een Whatsapp of Telegram groep.

ja precies whatsapp of discord, zal ik een server aanmaken?

When you guys decide on a meeting place and time, please post the details in this section:

Also, let us all know how it goes and take lots of pictures!

al aangemaakt, zie invite linkje https://discord.gg/W7Fhn8B

oke, ik heb me een beetje in discord verdiept (geen pro) maar heb even een server aangemaakt met een aantal verschillende kanalen (btc/ltc/altcoins/games/belangrijk etc.) het idee van deze server is dat je de meldingen nog sneller binnen krijgt. (persoonlijk krijg ik meldingen op m’n mobiel als iemand wat in de server zegt)

nu kan je zelf bepalen welk kanaal in de channel je dempt en welke je aanhoudt voor notificaties. ik raadt iedereen aan om “belangrijk” aan te houden. maar dan zou het wel top zijn als iedereen ook echt alleen maar belangrijke dingen in dat kanaal zegt. de rest kan je dan dempen want anders wordt je misschien een beetje dood gespammed, maar dat is aan jullie zelf.

zou het tof vinden als alle Nederlandse crypto gebruikers zich hier bij aan sluiten. zo kunnen we elkaar nog sneller en beter helpen.

wat betreft de discord sta ik zeer open voor tips. heb net een mod functie aangemaakt, dus mocht je ervaring hebben met het hosten van een server let me know.

klik op die link om naar het kanaal te gaan, zitten nu misschien nog wat weinig mensen in maar als we hier allemaal aan meedoen weet ik vrij zeker dat het ons allemaal helpt.

oke ik ga naar de film fijne avond nog iedereen!

Waarom Discord en niet het gangbare Whatsapp Groep?
Nu weer een nieuwe chatsysteem erbij. Wil graag beperken en sterke voorkeur allen WhatsApp groepchat. Groet.